Viac ako  4 000  receptov

Mamičkin bravčový paprikáš

Mamičkin bravčový paprikáš
nahoru
Mamičkin bravčový paprikáš Mamičkin bravčový paprikáš
dolu
Přidat fotku
Přidat
fotku
Přidat k oblíbeným
Přidat
k oblíbeným
Podobné recepty
Podobné
recepty

Tisknout
recept
Doporučiť recept
Doporučiť
recept
Osobná poznámka
Osobná
poznámka
Přidat na Facebook
Přidat
na Facebook


Kategorie receptu Kategorie receptu: Bravčové mäso
Čas prípravy Čas prípravy: 60 min
Počet porcií (kusov) Počet porcií (kusov): 3 porcie

Suroviny:

300 g bravcove maso
1 cibula
2 lyzice oleja
1, alebo dve stiplave papricky (podla svojej chuti aj viac, alebo menej)
1 cervena paprika
3 male ceresnove paradajky
200 ml pasirovane paradajky
250 ml sladka smotana
lyzicka soli
lyzicka mleta rasca
lyzicka mleta paprika

Postup

Dve hodiny pred zacatim varenia, vytiahneme smotanu z chladnicky.
Paradajky sparime horucou vodou ako je uvedene v postupe v poznamke. Cibulu a stiplavu papricku nakrajame nadrobno a poprazime ich na rozpalenom oleji, zasypeme sladkou mletou paprikou, prilejeme dve lyzice horucej vody, rychlo premiesame a vlozime maso, to zo vsetkych stran opecieme. Osolime , podlejeme horucou vodu, aby bolo maso polozakryte...skor menej ako viac...uvedieme do varu. Papriku ocistime od jadrinca, osupane paradajky rozrezeme a lyzicou vyberieme vodove vnutro a semienka. Ocistenu zeleninu nakrajame na pasiky a vhodime do vriaceho masa. Pridame pretlak a znovu trochu podlejeme , nechame prejst varom, stisime planem a pod pokrievkou dusime az kym nie je maso makke. Ked je uz maso hotove, poprasime hladkou mukou (1, alebo 2 slabsie lyzice) a zalejem sladkou smotanou, ktora ma izbovu teplotu. Dobre premiesam , ak sa vam zda riedke, rozmiestajte si malicko muky v troske mlieka, ak sa vam zda huste prilejte nejaku tekutinu. Este raz nechajte prevriet na jeden kochel a odstavte. nakoniec si podla chuti prisolte.

Poznámka

tento a moje dalsie recepty najdete na
http://chalupnikovi.com/recepty/?p=1006

Autor Autor:
Dátum vloženia Dátum vloženia:
12 kladných ohodnotení udeliť kladné ohodnotenie - udeliť kladné ohodnotenie


Komentáre k receptu "Mamičkin bravčový paprikáš"

autor: vybusna
vložené: 28. 04. 2015 10:00:55  nahlásiť  reagovať
 

Janko: no ano, recept som vkladala pred 5 rokmi, odvtedy som sa nastastie posunula. V tom obdobi som bez bujonu skratka nic neuvarila....len dufam, ze v sucasnej dobe, je uz osveta tak velka, ze ten bujon sa zacal pouzivat uz minimalne...

autor: Janko (neregistrovaný/á)
vložené: 28. 04. 2015 09:58:25  nahlásiť  reagovať
 

čítal som po "bujónovú kocku ... zlý sen toto

autor: zuli (neregistrovaný/á)
vložené: 13. 04. 2012 12:00:20  nahlásiť  reagovať
 

smajliksmajliksmajliksmajliksmajliksmajlik je proste na jedničku ked som ho uvarila hneď bolo po ňom, fakt super môžem len odporúčať je veľmi chutný a iný už ani variť nebudemsmajlik

autor: popletko
vložené: 21. 01. 2011 10:51:56  nahlásiť  reagovať
 

paaanečku, tolko rečí pre smotanu smajlik smajlik smajlik smajlik My ju zbožnujeme, no kedže je syn silný alergik na mlieko, a varím pre všetkých, tak jednoducho tam smotanu ani mlieko nemožem dat, aj keby priamo kričala na mna z kelimka smajlik Takže perkelt-paprikáš u nás bez smotany, gasronomia-negastronomia.smajlik Vynahradím si to, ak varím len pre seba a manžela, to doplním aj cesnakom smajlik smajlik smajlik smajlik

autor: Majka (neregistrovaný/á)
vložené: 24. 09. 2010 13:56:13  nahlásiť  reagovať
 

Občas zabrouzdám na Toprecepty.sk. Podívám se na recepty, fotky,přečtu komentáře. Vaření mě baví a vždy se dočtu něco nového a zajímavého.Tady tento recept JE paprikáš a zdá se, že chemická laborantka a informatik mají opravdu lepší znalosti z gastronomie než profesionální kuchař. Ale snad každý člověk má občas nějaký výpadek paměti, nebo mezeru ve vzdělání, ale měl by to pak uznat. Autorku receptu prosím o prominutí za tento komentář, ale nemohla jsem jinak.
Paprikáš vypadá nádherně a když ho vařila maminka tak musí být super. Maminčiny recepty jsou prostě nejlepší.

autor: Osmma
vložené: 22. 09. 2010 22:52:06  nahlásiť  reagovať
 

smajliksmajlik

autor: Ivana79
vložené: 22. 09. 2010 14:26:38  nahlásiť  reagovať
 

Tak konečne mám v tom jasnosmajlikVždy som si tieto dve jedlá mýlila,asi preto,že "paprikáš" mi podľa názvu evokuje papriku a "perkelt" skôr tú smotanusmajlikAle vždy som vedela,že je to nejako naopak.Čítala som celú diskusiu a súhlasím s Osmmousmajlik

autor: cathleen
vložené: 22. 09. 2010 13:15:53  nahlásiť  reagovať
 

Jaroslav Vašák, který patří mezi přední autory kuchařek (např. Gulášová kuchařka) a kromě toho, že je vyhlášeným kuchařem, také mezinárodně proslul jako sběratel receptů, píše:
Perkelt se připravuje s mletou paprikou, doslova to znamená "opečené" maso, štáva je hustá a je ji méně. Dává se tam větší množství cibule.
Paprikáš je jídlo okořeněné paprikou a jeho štávě dává chuť kys. smetana.

autor: Osmma
vložené: 22. 09. 2010 11:56:13  nahlásiť  reagovať
 

Máte v tom nejaké zmätky,nie? Moshe -ty píšeš,že perkelt = smotana, paprikáš = paprika mleta cervena. a Meszarosovabolya najprv,že Moshe ma pravdu a paprikášom sa rozumie jedlo na paprike, zahustené smotanou a perkelt je jedlo "osmahnuté" na paprike, teda dusené na paprikovom základe.
Meszarosovabolya -tvoje receptíky obdivujem,ale teraz si sa nejak sekla,nie? Však si protirečíš.
A ja neviem,prečo sem na tieto diskuzie chodia ľudia,ktorí sa chcú hádať a hrajú sa ja neviem,akých odborníkov. Tu to má byť o tom,že si človek prezrie dobré receptíky a či tam niekdo dáva smotanu,alebo nedává,to je jeho názor.Možno to má tak naučené z domu.Moja svokra dávala tiež do perkeltu trocha smotany a čo,zboril sa svet?? Keď nejde o život,ide o hovno.To si uvedomte,hlavne Moshe.Želám pekný deň.

autor: cathleen
vložené: 22. 09. 2010 11:24:26  nahlásiť  reagovať
 

Pro ty, kdo v tom teď tápou, dva recepty paní Ibiky:smajlik
Perkelt: http://www.toprecepty.sk/recept/1358-madarsky-kura...
A paprikáš, se smetanousmajlik http://www.toprecepty.sk/recept/1457-madarsky-kura...

autor: vietnamka
vložené: 22. 09. 2010 10:17:09  nahlásiť  reagovať
 

Este by som rada dodala, ze nechcem nijako dehonestovat kucharske povolanie. Chcela som tym povedat, ze dobry kuchar nemusi byt kucharom z povolania, rovnako ako gitarista nemusi mat vystudovane konzervatorium, aby bol dobrym gitaristom.

autor: cathleen
vložené: 22. 09. 2010 10:08:18  nahlásiť  reagovať
 

Nepatří to k receptu, ale pardon....o akom preberaní moderatorskych miest to píšete? Nechápu...
A PROSILA jsem vás o nějaký odkaz, kde bych si o perkeltu apod. mohla přečíst a zvýšit tak svou kvalifikacismajlik a vy nic nebudete KOPÍROVAT? Nebude to spíše tím, že tentokrát nemáte pravdu?
S předposlední větou vašeho příspěvku maximálně souhlasímsmajliksmajliksmajlik

autor: Moshe
vložené: 22. 09. 2010 09:58:50  nahlásiť  reagovať
 

Milá dáma cathleen. Ja nie som typ človeka kopírujúci niečo z webu, pokiaľ moje profesionálne vedomosti a hlavne dlhoročná prax svetových kuchýň dovoľuje, prispejem svojimi pripomienkami a malými nápravami. Tento portál pokiaľ viem je pre všetkých bez rozdielu či je to amatér, či profesionál.
Ja tu nie som, nebudem a nemienim byť dozorca, ak som niekomu pristúpil citlivé miesto ospravedlňujem sa. Ja nemám záujem niekomu tu prípadne preberať nejake moderatorske miesta alebo ako to volate, stale mi slo len o to a nadalej pojde prispievať profesionaliltou k tomu, aby sa učili aj iní. Verte mi že ja sa učím denne a tak to aj zostane, v gastronómii je stále sa čo učiť. Na úvodnej stránke je veta: Nájdete tu vybrané recepty od skúsených kuchárov a kucháriek. To bol dôvod prečo som začal prispevať, či sa Vám to už páči alebo nie, či už si vezmete z toho čo Vás zaujíma či nie, rád budem naďalej prispievať, ale nebudem komentovať. Aj napriek všetkému ďakujem za Vašu pozornosť voči mojej osobe.

autor: vietnamka
vložené: 22. 09. 2010 09:54:49  nahlásiť  reagovať
 

Az tak casto sa do tunajsich diskusii nezapajam (nie som nejaka vynimocna kucharka).
Malokedy vsak natrafim na takeho arogangneho a hlupeho cloveka (asi preto, ze ako IT-analytik sa spravidla stretavam so vzdelanymi ludmi, pravda, nie su to kuchari, ale tak co uz). Preto uz reagujem na Mosheho uz druhykrat.
Musi byt naozaj smutne, ked ma clovek vo svojom okoli ludi, ktori ho neocenia (mozno nemaju preco?). Len tak si viem vysvetlit, preco clovek pride na internetovu stranku, a bije sa do prs, ze je kuchar. KUCHAR! Navyse vynimocne hlupy kuchar, ked si mysli, ze este aj prazenicu urobi lepsie ako ktokolvek iny. Som matematicka, a nemozem povedat, ze pani xy, ktora nou nie je, nevie kolko je 2+2 (ak vidite analogiu, ANO, JE TAM).
Ja si teda dam poradit urcite radsej beznou zenou, ktora dobre vari, a este si pri tom aj pokecame, ako spickovym kucharom, ktory je hnup len co otvori usta.

autor: cathleen
vložené: 22. 09. 2010 09:52:45  nahlásiť  reagovať
 

Ještě připomínám, že i Ibolya má stejný názor - 17.9.říká, že ....platí, že paprikáš musí obsahovať smotanu, a perkelt je bez smotany...všade na svete.smajlik

autor: cathleen
vložené: 22. 09. 2010 09:47:05  nahlásiť  reagovať
 

Pane profesionálny kuchaři, najděte mi tedy někde na webu povídání o perkeltu a paprikáši, prosímsmajlik (Ať to nevypadá, že musíte mít pravdu za každou cenusmajlik ) Já našla jen toto, od lidí, kteří sice nejsou z oboru, ale vaření milují.
A bojím se, že sem moc lidí chodit nebude, pokud tu bude takový dozorce hledající na všem i tu sebemenší chybku. Tady totiž nevaří profesionálové, ale zanícení amatéřismajlik
A vaří VEDLE sebe, místa je tu dost.

autor: Moshe
vložené: 22. 09. 2010 09:32:55  nahlásiť  reagovať
 

cathleen: zaiste mas pravdu nakolko chemicka laborantka a informatik maju lespie znalosti gastronomie ako profesionalny kuchari.smajlik
Na webu http://www.rehurek.cz/kniha_2009.html jsem našla tohle : 01.02.2009, 13:25.

autor: cathleen
vložené: 22. 09. 2010 09:22:37  nahlásiť  reagovať
 

smajlik Tak jste mě totálně zviklali....paprikáš byl u nás VŽDY se smetanou a ne, jako píše Moshe (ktorý neznáša nepřesné veci)...a nedávno jsem dělala perkelt http://www.toprecepty.cz/recept/14752-bedlovy-perk... podle maďarského pořadu Aroma v tv Paprika, aniž by v něm použili smetanu.
Na webu http://www.rehurek.cz/kniha_2009.html jsem našla tohle : 01.02.2009, 13:25.
Dobrý den. Jaký je (je-li) rozdíl mezi perkeltem, paprikášem a gulášem? Děkuji. Kašpar N.
Řehůřkovi: Dobrý den, perkelt je vlastně maďarská varianta našeho českého guláše. Dělá se z hovězího nebo vepřového masa (někde se dělá i ze skopového nebo jehněčího). V přípravě se moc neliší, důležitá je u perkeltu především mletá paprika. Na rozdíl od našeho guláše je perkelt mnohem řidší, nezahušťuje se moukou (maximálně nastrouhanou syrovou bramborou). Paprikáš je opět pravý maďarský pokrm. Na rozdíl od perkeltu obsahuje méně papriky a na konci přípravy je jeho chuť zjemněna kyselou smetanou. smajlik
Myslím, pane Moshe, že tady jste, bohužel, vedle....

autor: ercicka
vložené: 21. 09. 2010 21:02:21  nahlásiť  reagovať
 

Meszarosovabolya: skus si po sebe precitat co si napisala, ved si predsa potvrdila ten vybusnej nazov, tak neviem co tu riesite smajlik

A co sa toho samo-nasrdenia tyka, tak by si mohla prestat prilievat olej do ohna smajlik

autor: spagetka
vložené: 17. 09. 2010 14:56:40  nahlásiť  reagovať
 

Paprikáše na jakýkoli způsob u nás milujem a je mi vcelku jedno, jak se to má správně jmenovat, to stejně nikdy nikdo nerozsoudí. A vybusna - zahryznutí do feferonky znám velmi dobře od muže, neb jídlo musí "hořet"smajliksmajlik. Jak ten se těší na pořádný kus"flákoty" a pálivý k tomu... jenže ještě nemůže kousat...smajliksmajlik. Jinak smajliksmajliksmajlik

autor: Jitka B
vložené: 17. 09. 2010 14:42:04  nahlásiť  reagovať
 

Promiňte, že se vkládám do "diskuze". Na Vašich topkách jsou krásné a užitečné recepty, které ráda zkouším. Žiji na Chodsku - jihozápadní část Čech (okolí Domažlic). Kamarádka je napůl z Maďarska, její babička na nás obvykle mluvila maďarsky. U nich jsem jídávala vepřový paprikáš. Dělával se v den zabíjačky - maso pokrájené s cibulí a hodně zasypané paprikou bez smetany. Podával se k tomu chléb. Bylo to velmi, velmi dobré a stejně to dělá i moje tchýně, která je Ćeška, ale má příbuzné na Slovensku. Hlavní asi je, že jídlo je chutné. Vaše jídla jsou velmi dobrá, často zde beru inspiraci. smajlik

autor: vybusna
vložené: 17. 09. 2010 09:52:51  nahlásiť  reagovať
 

ibolyka, pokial sa tu niekto zacal hadat, tak to nebola mish, moshe so svojimi pseudo filozofickymi bla bla bla zaparal absolutne nezmyselne. ked zacal zaparat do mna, nehadala som sa, odporucila som mu jednou vetou, aby sa ozval, ked hoto prejde.. dnes uz podla mna vytriezvel, takze sa bude znovu spravat normalne, pokial sa ospravedlni ako chlap, tak ho kazdy tu znovu bude brat, ako keby sa nic nestalo. Ked si ty viedla svoje nekonecne triady s tejajou, ktore boli doslova o nicom, tak sme si to tu vsetci vytrpeli, prosim respektuj, ze na webe sa vedu diskusie a hadky odjakziva a cim viac budes do toho zaparat svojimi dobre mienenymi radami, tak tym viac sa bude o tom hovorit a pisat. a zaroven chcem napisat, ze tato nezmyselna debata pre mna konci..pokial si prajate posledne slovo..je vase...pre mna je to skutocne strata casu. a aby bolo jasne, to akos a pripravuje paprikas a perkelt som nikde nespochybnila.

vložené: 17. 09. 2010 09:40:27  nahlásiť  reagovať
 

Milenka moja, bez ohľadu na to ako to Ty nazveš, platí, že paprikáš musí obsahovať smotanu, a perkelt je bez smotany...všade na svete. Prosím, prestaňte sa už samočinne dalej nas....ť,nasrdievať, ved to k ničomu nevedie...a nectí Vás to. Ved každý má právo na svoj názor a ak sa mýli, bez zbatočných okolkov to napraví. Mrzí ma, ked sa nekonečne hádate...Na čo je to dobré...smajlik

autor: michsamant
vložené: 17. 09. 2010 08:00:40  nahlásiť  reagovať
 

tento PAPRIKAS vyzera super, ukladam a vyskusam, len pouzijem kuracie masko

vložené: 17. 09. 2010 07:39:04  nahlásiť  reagovať
 

Ano, Moshe ma pravdu - paprikášom sa rozumie jedlo na paprike, zahustené smotanou a perkelt je jedlo "osmahnuté" na paprike, teda dusené na paprikovom základesmajlik

autor: Moshe
vložené: 16. 09. 2010 19:41:44  nahlásiť  reagovať
 

Ak mozem skuste si uvedomit jednu zasadnu vec, perkelt = smotana, paprikáš = paprika mleta cervena.
To znamena ze perkelt sa zahustuje smotanou a paprikas je akekolvek maso na paprikovom zaklade. Toto je perkelt a nie paprikaš. Sorry ale ako ma tu uz poznaju ja musim pretoze neznasam ak je nieco nepresne.smajlik

autor: michsamant
vložené: 16. 09. 2010 13:10:50  nahlásiť  reagovať
 

smajliksmajlik

autor: alenka111
vložené: 16. 09. 2010 12:31:34  nahlásiť  reagovať
 

do paprikasu som nikdy nedavala paradajky a papriku, teda papriku len mletu... ale toto bude fajnovejsie, takze to uz budem varit podla Teba. Dakujem smajlik

autor: vybusna
vložené: 16. 09. 2010 00:05:37  nahlásiť  reagovať
 

jakub to doviedol do dokonalosti...ta feferonka, ktora tam mala byt len ako krovie....tak ked veceral...tak si ju namacal do omacky ..kazde susto si s nou poctivo zahryzol....nech necaka ze mu dam boztek na dobru noc....taksmajlik

autor: Patricie
vložené: 15. 09. 2010 23:48:43  nahlásiť  reagovať
 

smajlikTen paprikáš je nádherný, fotky kouzelnésmajliksmajliksmajliksmajlik


Pridať komentár


Vaše meno:
Komentár:
smajlík smajlík smajlík smajlík smajlík smajlík smajlík smajlík smajlík smajlík smajlík smajlík smajlík smajlík smajlík smajlík smajlík smajlík smajlík
odkaz
 - Ak chcete pridať odkaz, kliknite na tlačítko URL a vložte www adresu
Antispam: do kolonky zadejte znak "(", součet čísel tři a čtyři a znak ")" - např.: (5)
   

Copyright © 2008 - 2024 www.toprecepty.sk | Šírenie obsahu týchto stránok je bez písomného súhlasu autorov zakázané.

Partner: Videorecepty             Všeobecné podmienky | Výmena odkazov | Bannery | Pexeso | RSS | Kontakty
Táto webová stránka používa cookies na vylepšenie našich služieb. Používaním tohto webu s tým súhlasíte.
Toprecepty.czToprecepty.skTopmoucniky.czTopgrilovani.czTopkonicek.cz